Bränsle priset: $ 1,1 (+0,08)   Version: 0.75 beta     Inte redan medlem? Registrera dig här
Skriv ett svar Index / Tips & Idéer / Mina förslag på delar... Skriv ett svar
Tuttle
Topics: 2
Citera Skicka PM Rubrik: Mina förslag på delar...    Skrivet: 2009-12-30 14:03:37

Tänkte att jag gör en tråd där jag föreslår nya delar... Man kommer ju på då och då och tänkte att det blir minst plottrigt ta alla i samma tråd...

Mina första idéer är att det skulle gå att byta ratt, vilket skulle minska vikten med ett par kilo och öka greppet just lite marginellt... De flesta originalrattar är ju rätt tunga, i synnerhet i nyare bilar med airbag, radiokontroller osv... Så helt orealistiskt är det ju då inte. Greppet ökar förvisso egentligen inte av en ratt, men det blir ju lite av samma effekt då det är lättare att kasta bilen runt banan med en liten greppvänlig sak i läder eller mocka än med en halkig plastratt i busstorlek. ;)
Tycker inte en ratt borde vara särskilt dyr, men då ska inte heller vinsterna vara så stora utan bara högst marginella.

En annan idé är fuelcell, racingtank i plast alltså, som kapar vikten rätt duktigt, men också minskar tankvolymen. Om det GÅR att ändra på bilarnas tankvolym alltså?

derbisvensson
derbisvensson
Topics: 5
Citera Skicka PM Rubrik:     Skrivet: 2009-12-30 14:39:22

jag gillar alla dina ideer :)
det med fuelscell är ju asa bra. jag kom på en sak som man kan ha i bilen, att man kan sätta batteriet i bagaget tex, launchkontroll vet ej hur det stavas med det hjälper istarten :) lustags kanske även om det bara e som en överskattad film grej från fast and the furious så e det lite fränt ger lite extra hk,
störtbur i bilen.
att man ska kunna byta motor till tex en rak sexa från en bmw till en gammal hedlig amazon :)
olika slags däck för olika race tex om man kör desert då är det ju bra med att ha typ "rally"däck och sen r-däck till asfalt osv massa sånna saker, att man kan höja o sänka bilen hur man vill det borde finnas som inställningar på fjädrar, sänka och höja laddtryck o veta hur mycker bar bilen laddar och porta toppar som billighets trimmning det fins ju massor av saker,
det var nog det jag kom på nu men om jag kommer på mer så skriver jag igen ha det mvh :)

[Editerad: 2009-12-30 14:42:57 by derbisvensson]

Kraahl
Kraahl
Topics: 3
Citera Skicka PM Rubrik:     Skrivet: 2009-12-30 16:54:40

Massa bra information här , tycker verkligen admin ska ta till sig det här! Mvh Kraahl

snubben
snubben
Topics: 4
Citera Skicka PM Rubrik:     Skrivet: 2009-12-30 17:52:07

absolut inget illa menat nu ,men fuelcell är aldrig i plast då dom inte får vara det.dom är gjorda i flight alu. bara en liten rättelse. är själv ägare till ex antal sådana både modelanpassade och universal.men gillar skarpt att finns och kommer så mycket ideer. ha de bra allihopa och gott nytt år

Tuttle
Topics: 2
Citera Skicka PM Rubrik:     Skrivet: 2009-12-30 18:10:47

OK, det är kanske inte den korrekta benämningen då, utan bara något som dessa plasttankar kallas i folkmun. :P Tack för rättelsen, jag tar inte illa upp...

derbisvensson
derbisvensson
Topics: 5
Citera Skicka PM Rubrik:     Skrivet: 2010-02-05 17:06:31

Quote:
OK, det är kanske inte den korrekta benämningen då, utan bara något som dessa plasttankar kallas i folkmun. :P Tack för rättelsen, jag tar inte illa upp...

:)

Visar 1 - 6 Av 6 poster
Sida 1
Skriv ett svar Index / Tips & Idéer / Mina förslag på delar... Skriv ett svar